Hopp til hovedinnhold

SAIH

Nyhet

LNU-rapport: Meir enn fine ord

(image) Deltakere på utveksling mellom SAIH, JEHN i Nicaragua og CEADL i Bolivia. Regjeringa gløymer barn og unge i utviklingspolitikken og bistandsprosjekt, syner ein ny rapport frå LNU. Rapporten ”Meir enn fine ord” lanserar difor seks forslag til ein utviklingspolitikk som tek barn og unge på alvor.

Rapporten ”Meir enn fine ord – seks forslag til ein utviklingspolitikk som tek barn og unge på alvor” blei lansert under eit seminar hos LNU i dag.(image)

LAST NED RAPPORTEN HER

Barn og unge berre ei sårbar gruppe

Rapporten syner, at i motsetnad til Bondevik II regjeringa og Hilde Frafjord Johnson, har Erik Solheim vigd lite merksemd til barn og unge i utviklingspolitikken. Medan Frafjord Johnson fekk vedteke ein eigen strategi for barn og unge i utviklingsarbeidet, har Solheim vald å fokusere på andre grupper og tema.

- Vi etterlyser meir enn fine ord om barn og unge si deltaking i utviklingspolitikken, seier leiar i LNU Bjarne Dæhli.

I den fyrste Soria Moria-erklæringa vart ikkje denne gruppa nemnt i det heile. Og når barn og unge blir omtala i sentrale politiske dokument er det som oftast som ei ”sårbar gruppe” og ikkje som endringsaktørar

Tre kanalar for innverknad

Kvar femte person i verda er mellom 15 og 24 år, og nesten 85 prosent av desse bur i fattige land i Sør. Likevel blir få unge frå Sør høyrt i saker som vedkjem dei.

- Barn og unge kjenner best sin eigen kvardag, og felt som klima og hiv/aids treng at unge er med på å påverke politikk og prosjekt som vedkjem dei. Ungdom er også dei som skal styre i framtida, og å inkludere ungdom er difor viktig for å sikre demokratisering i land i Sør, seier Bjarne Dæhli.

Rapporten peikar på tre kanalar der det er avgjerande at barn og unge bli høyrt. For det fyrste må synspunkta til barn og unge i Sør vere sentrale i internasjonale fora. For det andre må barn og unge i Sør må bli høyrt og tatt omsyn til i gjennomføringa av bistandsprosjekt, og for det tredje har norsk sivilsamfunn har eit ansvar for å formidle synspunkt frå Sør i utviklingsdebatten.

Seks anbefalingar

Mangel på finansiell støtte til å delta på internasjonale fora er ein årsakene til at ungdom blir hindra i å delta i utviklingspolitikken. Internasjonalt er det også vanskeleg for ungdom å få tilgong til dei viktige møta. Her meiner LNU at Noreg kan bidra.

- Det trengs politiske prioriteringar om barn og unge skal bli høyrt. Regjeringa seier at barn og unge er viktige, men dette blir berre fine ord om Solheim ikkje gjer noko for å sikre deltaking, seier Bjarne Dæhli.

LNU-rapporten har difor seks forslag til korleis Norge kan få ein utviklingspolitikk som tek barn og unge på alvor.

LNU anbefalar blant anna at:

norske styresmakter må sikre at barn og unge får delta i utviklingpolitikken på lik linje med andre prioritert grupper, som til dømes kvinner.norske styresmakter må syte for at barn og unge deltek og er aktørar i bistandsprosjekt som vedkjem dei. Utanriksdepartementet, Norad og ambassadar må få meir kompetanse på barn og unge si deltaking og støtte prosjekt der ungdom er aktive endringsaktørar.

Nyheter som engasjerer i kampen for utdanningsrettferdighet

A large, diverse group of smiling people posing for a photo indoors.A large, diverse group of smiling people posing for a photo indoors.

Nyhet

Vintersamling 2026

Den beste helgen i februar nærmer seg – SAIHs vintersamling! Husk å melde deg på innen 25. januar.

Les nyhet
Composite image of a young woman holding a megaphone above an ornate building, with colorful abstract shapes.Composite image of a young woman holding a megaphone above an ornate building, with colorful abstract shapes.

Nyhet

Bidra til å styrke beskyttelsen av studentaktivisme verden over

SAIH lanserer en ny global undersøkelse om hvordan universiteter beskytter studentaktivisme. Vi inviterer deg til å dele erfaringer, praksiser og initiativer som bidrar til å sikre studenters rett til å ytre seg og organisere seg – slik at vi sammen kan styrke beskyttelsen av studentaktivister over hele verden.

Les nyhet
Earth from space at night, showing city lights across land.Earth from space at night, showing city lights across land.

Nyhet

Norges rolle som global kunnskaps­nasjon og bro­bygger står i fare

Regjeringens forslag til statsbudsjett for 2026 forsterker en utvikling der internasjonalt utdannings- og forskningssamarbeid bygges ned.

Les nyhet
Cover of the "Free to Think 2025" report, featuring a protestor holding a sign that reads "FREE OUR STUDENTS FREE THE UNIVERSITY".Cover of the "Free to Think 2025" report, featuring a protestor holding a sign that reads "FREE OUR STUDENTS FREE THE UNIVERSITY".

Nyhet

Akademisk frihet under økende press: SAR lanserer Free to Think 2025

Den nye Free to Think 2025-rapporten fra Scholars at Risk viser en markant vekst i angrep på forskere, studenter og universiteter globalt – også i etablerte demokratier. Samtidig peker rapporten på økt motstandskraft i akademia, og understreker behovet for at norske myndigheter og universiteter tar et tydeligere ansvar for å beskytte og fremme akademisk frihet.

Les nyhet
Two smiling women, one with short blonde hair in a white blazer, the other with long blonde hair in a grey jacket.Two smiling women, one with short blonde hair in a white blazer, the other with long blonde hair in a grey jacket.

Nyhet

Angrepene på akademia i USA må tas på alvor

At en norsk gjesteforsker opplever campus som trygt, betyr ikke at andre gjør det. Perspektiver formes av posisjon.

Les nyhet
A classroom of students working on laptops, with a motivational mural on the wall.A classroom of students working on laptops, with a motivational mural on the wall.

Nyhet

SAIH inngår nye partnerskap for å forsvare retten til høyere utdanning i Palestina

SAIH inngår nye partnerskap for å støtte palestinske studenter og beskytte retten til utdanning i Gaza og på Vestbredden.

Les nyhet

Engasjer deg

Oppdag hvordan du kan bidra til SAIHs arbeid.

Hold deg oppdatert – meld deg på nyhetsbrev

En person med munnbind og solbriller. Basert på bakgrunnen skjønner vi at denne personen deltar i en demostrasjonEn person med munnbind og solbriller. Basert på bakgrunnen skjønner vi at denne personen deltar i en demostrasjon
En person som prater inn i en megafonEn person som prater inn i en megafon