Nyhet
Radi-Aid Awards 2016: Årets jury
Finalistene til Radi-Aid Awards plukkes ut av vår internasjonale fagjury. Bli bedre kjent med dem her:
David Girling
David Girling forsker på sosiale medier og internasjonal utvikling ved universitetet i East Anglia i Storbritannia. David er særlig opptatt av hvordan internasjonale organisasjoner bruker videoer til innsamlingskampanjer. Han har satt sammen en egen liste over det han mener er de 20 beste internasjonale utviklingsvideoer. David er en veteran på feltet, dette er hans fjerde år som jurymedlem.
Edward EchwaluEdward Echwalu er en prisbelønnet frilansfotograf basert i Kampala, Uganda. Han har dekket en rekke ulike nyhetssaker på det afrikanske kontinentet. Edward ønsker å endre det negative bildet av Afrika ved å sette et annet lys på utvikling og ulike mennesker. Han er en av flere fotografer som administrerer Instagramkontoen @everydayafrica.
Leah ChungLeah Chung er designer og arbeider i sfæren mellom design og politikk. Hun fokuserer på prosjekter med sosiale konsekvenser og har grunnlagt RISD Global Initiative, som skal fremme dialog og handlinger rundt globale spørsmål som en del av kunststudier. Hun har gjennomført etnografisk forskning på manglende representanter fra Afrika i vestlige medier. Leah arbeider for tiden for USAID hvor hun anvender brukersentrerte designprinsipper i internasjonale utviklingsprogrammer.
Rafia ZakariaRafia Zakaria er en pakistansk forfatter, advokat og menneskerettsaktivist. Hun skriver for DAWN Pakistan og bidrar jevnlig til Al Jazeera America. Rafia skriver også for Dissent, Guernica, The Daily Beast og New York Times. Hun er snart aktuell med boken ”The Upstairs Wife; An Intimate History of Pakistan”.
Youngui ParkYoungui Park har jobbet som kommunikasjonssjef i Redd Barna Korea, og er for tiden ansvarlig for marked- og kommunikasjonsavdelingen til FairTrade Korea. Youngui har jobbet for å øke bevisstheten rundt internasjonale utviklingsspørsmål blant givere og den generelle befolkningen i Korea. Hun er særlig interessert i hvordan fattige og marginaliserte mennesker blir fremstilt i bistandsorganisasjoners kommunikasjonsarbeid og hvordan det påvirker givernes oppfatninger.