Hopp til hovedinnhold

SAIH

Nyhet

Eit steg i rett retning for høgare utdanning for urfolk

(image) Studenter ved UAC-Puccarani

Diskriminering i utdanningssystemetUrfolk i Bolivia møter mange hinder i utdanningssystemet. Grunnskuleutdanninga på landsbygda er ofte prega av lite ressursar og mangel på kvalifiserte lærarar. Det går utover kvaliteten på undervisninga, og dei som gjennomfører grunnskulen har ofte vanskar med opptaksprøvar og fullføring av høgare utdanning. I tillegg finst dei fleste universitet i byane og har ikkje fokus på eller er tilpassa urfolk sin kunnskap, kultur, språk og kontekst. Berre 12 % av urfolksungdom mellom 20 og 24 tar høgare utdanning, medan talet er 22 % av dei som ikkje identifiserer seg sjølv som urfolk[1].

System i endringSAIH sine partnarar gjennom mange år i Bolivia, Unidades Academicas Campesinas (UAC), har til no vore av dei få institusjonane som tilbyr høgare utdanning til urfolksungdom på landsbygda. Dei legg vekt på ei relevant utdanning og inkluderer urfolk sin eigen kunnskap og tradisjonar i undervisninga. Det vert og undervist på urfolksspråk. På grunn av dette fokuset har UACane opplevd å bli sett ned på av andre universitet, der verdsettinga av ”vestleg” utdanning er sterk og blir sett på som det akademiske idealet.

Med den noverande bolivianske regjeringa sin politikk ser det ut til at urfolksperspektivet blir styrka i høgare utdanningssektor. Urfolksorganisasjonar[2] har i dei seinare år hatt fokus på tospråklig interkulturell utdanning (EIB[3]). EIB er sentralt i forslaget til ny utdanningslov i Bolivia og vil betra kvaliteten på utdanningstilbodet. Den enkelte sin identitet skal styrkast og tradisjonar skal ivaretakast. Samstundes skal utdanninga bidra til brubygging og interkulturell forståing og respekt mellom ulike grupper i et mangfaldig land.

[1] Molina, Ramiro 2005 ”Los pueblos indigenas en Bolivia: Diagnostico sociodemograficoa partir del censo 2001”, s. 72, 80.

[2] Både nasjonalt i Bolivia og internasjonale nettverk.

[3] Educacion Intercultural Bilingüe

Nyheter som engasjerer i kampen for utdanningsrettferdighet

A large, diverse group of smiling people posing for a photo indoors.A large, diverse group of smiling people posing for a photo indoors.

Nyhet

Vintersamling 2026

Den beste helgen i februar nærmer seg – SAIHs vintersamling! Husk å melde deg på innen 25. januar.

Les nyhet
Composite image of a young woman holding a megaphone above an ornate building, with colorful abstract shapes.Composite image of a young woman holding a megaphone above an ornate building, with colorful abstract shapes.

Nyhet

Bidra til å styrke beskyttelsen av studentaktivisme verden over

SAIH lanserer en ny global undersøkelse om hvordan universiteter beskytter studentaktivisme. Vi inviterer deg til å dele erfaringer, praksiser og initiativer som bidrar til å sikre studenters rett til å ytre seg og organisere seg – slik at vi sammen kan styrke beskyttelsen av studentaktivister over hele verden.

Les nyhet
Earth from space at night, showing city lights across land.Earth from space at night, showing city lights across land.

Nyhet

Norges rolle som global kunnskaps­nasjon og bro­bygger står i fare

Regjeringens forslag til statsbudsjett for 2026 forsterker en utvikling der internasjonalt utdannings- og forskningssamarbeid bygges ned.

Les nyhet
Cover of the "Free to Think 2025" report, featuring a protestor holding a sign that reads "FREE OUR STUDENTS FREE THE UNIVERSITY".Cover of the "Free to Think 2025" report, featuring a protestor holding a sign that reads "FREE OUR STUDENTS FREE THE UNIVERSITY".

Nyhet

Akademisk frihet under økende press: SAR lanserer Free to Think 2025

Den nye Free to Think 2025-rapporten fra Scholars at Risk viser en markant vekst i angrep på forskere, studenter og universiteter globalt – også i etablerte demokratier. Samtidig peker rapporten på økt motstandskraft i akademia, og understreker behovet for at norske myndigheter og universiteter tar et tydeligere ansvar for å beskytte og fremme akademisk frihet.

Les nyhet
Two smiling women, one with short blonde hair in a white blazer, the other with long blonde hair in a grey jacket.Two smiling women, one with short blonde hair in a white blazer, the other with long blonde hair in a grey jacket.

Nyhet

Angrepene på akademia i USA må tas på alvor

At en norsk gjesteforsker opplever campus som trygt, betyr ikke at andre gjør det. Perspektiver formes av posisjon.

Les nyhet
A classroom of students working on laptops, with a motivational mural on the wall.A classroom of students working on laptops, with a motivational mural on the wall.

Nyhet

SAIH inngår nye partnerskap for å forsvare retten til høyere utdanning i Palestina

SAIH inngår nye partnerskap for å støtte palestinske studenter og beskytte retten til utdanning i Gaza og på Vestbredden.

Les nyhet

Engasjer deg

Oppdag hvordan du kan bidra til SAIHs arbeid.

Hold deg oppdatert – meld deg på nyhetsbrev

En person med munnbind og solbriller. Basert på bakgrunnen skjønner vi at denne personen deltar i en demostrasjonEn person med munnbind og solbriller. Basert på bakgrunnen skjønner vi at denne personen deltar i en demostrasjon
En person som prater inn i en megafonEn person som prater inn i en megafon