Hopp til hovedinnhold

SAIH

Nyhet

Eit steg i rett retning for høgare utdanning for urfolk

(image) Studenter ved UAC-Puccarani

Diskriminering i utdanningssystemetUrfolk i Bolivia møter mange hinder i utdanningssystemet. Grunnskuleutdanninga på landsbygda er ofte prega av lite ressursar og mangel på kvalifiserte lærarar. Det går utover kvaliteten på undervisninga, og dei som gjennomfører grunnskulen har ofte vanskar med opptaksprøvar og fullføring av høgare utdanning. I tillegg finst dei fleste universitet i byane og har ikkje fokus på eller er tilpassa urfolk sin kunnskap, kultur, språk og kontekst. Berre 12 % av urfolksungdom mellom 20 og 24 tar høgare utdanning, medan talet er 22 % av dei som ikkje identifiserer seg sjølv som urfolk[1].

System i endringSAIH sine partnarar gjennom mange år i Bolivia, Unidades Academicas Campesinas (UAC), har til no vore av dei få institusjonane som tilbyr høgare utdanning til urfolksungdom på landsbygda. Dei legg vekt på ei relevant utdanning og inkluderer urfolk sin eigen kunnskap og tradisjonar i undervisninga. Det vert og undervist på urfolksspråk. På grunn av dette fokuset har UACane opplevd å bli sett ned på av andre universitet, der verdsettinga av ”vestleg” utdanning er sterk og blir sett på som det akademiske idealet.

Med den noverande bolivianske regjeringa sin politikk ser det ut til at urfolksperspektivet blir styrka i høgare utdanningssektor. Urfolksorganisasjonar[2] har i dei seinare år hatt fokus på tospråklig interkulturell utdanning (EIB[3]). EIB er sentralt i forslaget til ny utdanningslov i Bolivia og vil betra kvaliteten på utdanningstilbodet. Den enkelte sin identitet skal styrkast og tradisjonar skal ivaretakast. Samstundes skal utdanninga bidra til brubygging og interkulturell forståing og respekt mellom ulike grupper i et mangfaldig land.

[1] Molina, Ramiro 2005 ”Los pueblos indigenas en Bolivia: Diagnostico sociodemograficoa partir del censo 2001”, s. 72, 80.

[2] Både nasjonalt i Bolivia og internasjonale nettverk.

[3] Educacion Intercultural Bilingüe

Nyheter som engasjerer i kampen for utdanningsrettferdighet

a woman wearing a hat and a scarf is holding a flag .a woman wearing a hat and a scarf is holding a flag .

Nyhet

Vacant position: Program advisor Latin America

We are hiring a program advisor for Latin America for a 1-year temporary position with the possibility of extension

Les nyhet
a globe is sitting on top of a wooden table .a globe is sitting on top of a wooden table .

Nyhet

Vacant position: Program advisor southern Africa

We are hiring a program advisor for southern Africa for a newly created permanent position

Les nyhet
a group of people are walking down a street in a protest .a group of people are walking down a street in a protest .

Nyhet

Vil du være med på SAIHs høstkampanje?

SAIH søker kreative og engasjerte mennesker som ønsker å være med i arbeidsgruppen for årets høstkampanje. Søk nå!

Les nyhet
a woman in a graduation cap and gown is throwing her cap in the air .a woman in a graduation cap and gown is throwing her cap in the air .

Nyhet

Avkolonisert bistand fra teori til praksis

SAIH har jobbet med avkolonisering av akademia og av bistanden i mange år, og har erfart hvor vanskelig det kan være å gå fra intensjon til faktisk endring.

Les nyhet
en kvinne i dress og hvit skjorte står foran en hvit vegg.en kvinne i dress og hvit skjorte står foran en hvit vegg.

Nyhet

Revidert statsbudsjett 2024: Utdanning er et nødvendig verktøy for demokrati.

Regjeringens forsalg til revidert statsbudsjett for 2024 byr på mer av de samme kuttene.

Les nyhet
En gruppe mennesker sitter på et berg i en skog.En gruppe mennesker sitter på et berg i en skog.

Nyhet

SAIHs sommerleir 2024

Velkommen til SAIHs sommerleir 2024 i hjertet av Nordmarka, 13. -16. juni. Her samles aktivister og medlemmer fra hele landet til en helg fylt med bading, faglig påfyll, aktivisme og mye moro.

Les nyhet

Engasjer deg

Oppdag hvordan du kan bidra til SAIHs arbeid.

Hold deg oppdatert – meld deg på nyhetsbrev

En person med munnbind og solbriller. Basert på bakgrunnen skjønner vi at denne personen deltar i en demostrasjonEn person med munnbind og solbriller. Basert på bakgrunnen skjønner vi at denne personen deltar i en demostrasjon
En person som prater inn i en megafonEn person som prater inn i en megafon